Västra Ågatan 16, Uppsala
info@nybronstrafikskola.se

Utbildningskontroll

Utbildningskontroll / "Testuppkörning"

Även du som inte kör hos oss sedan tidigare har chansen att testa dina körkunskaper inför ditt privata prov!

Utbildningskontrollen är upplagd  som körprovet på Trafikverket.
Du kommer precis som på Trafikverket få börja med en del av en säkerhetskontroll (kontrollera ex. däck, lampor eller bromsar). Läraren kommer informera om innehållet i ”körprovet”. Här handlar det om självständig körning där läraren ger dig instruktioner tex. höger/vänster, följa anvisningar mot mål, vändning, parkering etc. Du kommer få köra både i stadstrafik och på högfartsväg.

Du ska visa att du har bra kontroll av bilen samt köra på ett trafiksäkert sätt med gott omdöme.
Utbildningskontrollen är till för att bedöma din förmåga i förhållande till Trafikverkets krav på ett godkänt körprov.

Efter själva körningen kommer läraren göra en helhetsbedömning och berätta om körningen hade räckt till ett godkänt körprov eller ej. Läraren kommer också ge tips om vad du eventuellt behöver träna mer på.
Vi skickar även med inloggning till elevcentralen så ni kan ta del av anteckningarna från utbildningskontrollen utan extra kostnad! (Värde 100kr)

För att boka in din utbildningskontroll följer du länken nedan.
(Om det inte finns några tillgängliga tider för utbildningskontroller i e-handeln så är du välkommen att kontakta receptionen för bokning)