Västra Ågatan 16, Uppsala
info@nybronstrafikskola.se

Grupplektion

Grupplektion - en lärare och upp till tre elever per lektion.

Mer utbildningstid i det aktuella momentet till en lägre kostnad för dig som elev.

Det är lättare att ta in information när du inte kör dvs det är minst lika effektivt att sitta i baksätet.

Alla elever får möjlighet att diskutera och fundera tillsammans med andra elever som övar samma moment.

Miljösmart då vi åker flera elever samtidigt istället för att alla skall ut varsin gång med lärare.

Vi erbjuder grupplektioner på några utvalda moment till att börja med

För att ni skall få så effektiva lektioner som möjligt använder vi automatbilar till alla grupplektioner förutom vid växling.

Att sedan blanda grupplektioner med vanliga trafiklektioner med en lärare/elev kommer ge er den effektivaste utbildningen!

Kontakta receptionen eller din lärare för att boka in din första Grupplektion!

Hur går det till?

• Lektionen börjar med en genomgång av aktuellt moment, ibland utanför bilen på ett blädderblock/whiteboard och ibland i bilen, innan ni åker iväg
  • En elev kör normalt ut till övningsområdet och påbörjar övningen
  • Precis som på en vanlig trafiklektion så stöttar läraren och ni stannar och diskuterar situationer men nu i grupp. Vid vissa moment kan läraren välja att demonstrera övningen för bästa effekt