Intensivutbildning

Intensivutbildning är framför allt till för dig som vill skynda på ditt körkort och redan har en hel del körvana.

Vår intensivutbildning passar lämpligast för dig som:
1. Har körkortstillståndet klart.
2. Kan ägna hela dagarna åt körkortsutbildning.
3. Kan betala hela utbildningen på kort tid.
4. Har lätt att lära sig körning och teori.
5. Har pendlingsavstånd till Uppsala, då vi inte erbjuder något boende.

Testlektion

Vi börjar med en testlektion för att bedöma på vilken nivå du är och att du har nödvändiga förkunskaper.
Utifrån resultatet planerar vi din kommande utbildning / intensivkurs.
Du får då en preliminär uppskattning på antal lektioner samt kostnad.
Testlektionen är 80 minuter lång. Se ordinarie prislista.
Du kan boka och betala testlektionen direkt i vår e-handel under ”Körlektion”.

Tänk på att

Vår intensivutbildning är ingen genväg till körkortet, vi hoppar inte över något avsnitt i körning eller teoriutbildningen, utan vi hjälper dig att under kort tid enbart koncentrera dig på körkortet, med körning 1-2 gånger om dagen och datatester online.
Intensivutbildning passar inte alla som vill ta körkort. Vi rekommenderar elever som inte har kört bil tidigare att välja den vanliga utbildningen med körning 2-3 gånger i veckan.

Intensivutbildningen

Vår intensivutbildning tar normalt från 2 veckor beroende på vilka förkunskaper du har.
Intensivutbildningen kostar inte mer än traditionell utbildning men du erbjuds att köpa våra ordinarie rabatterade paket.
Innan du kommer till oss ska du ha ordnat ett körkortstillstånd, för att få börja köra omgående

Nybrons Trafikskola
Körlektioner

Under körkortsutbildningen varvas teori och trafiklektioner.
Du kör normalt två pass om dagen och arbetar däremellan med teorin. Hur många lektioner du behöver beror på hur stora dina förkunskaper är, samt ålder och fallenhet. Dessa faktorer påverkar även hur många veckor din intensivutbildning sträcker sig över.

Teori

Mellan trafiklektionerna kan du med fördel jobba med teorin på våra datorer om du inte redan är klar med den.

Kunskapsprov och körprov

Om du bestämmer dig för att köra intensivutbildningen bokar vi in preliminära tider för kunskapsprov och körprov.
Förutsättningen för att vi skall genomföra proven är att du uppnår godkänd nivå både på teorin och körningen, skulle så inte bli fallet flyttar vi fram provet så du hinner bli klar.
När proven hos Trafikverket kan ske styrs av deras väntetider.

Betalning

Intensivkursen måste vara betald senast två veckor innan kursstart annars avbokas den.
Du kan betala med kort, swish eller via bankgiro .
Utöver detta så tillkommer trafikverkets och transportstyrelsens avgifter.
(Kunskapsprov 325 kr & körprov 800 kr)

Avbokning

Avbokning av anmäld intensivkurs måste ske minst 1 vecka innan kursstarten. Sker avbokningen senare debiteras du för eventuella administrationskostnader (10% av kursavgiften). Vi återbetalar självklart dig om du inte har kunnat eller behövt utnyttja alla lektionerna. Om du blir sjuk under utbildningen försöker vi ordna så att intensivkursen kan återupptas så snart det är möjligt.

Pris?

Baserat på testlektionen räknar vi ut en preliminär kostnad för utbildningen.
Här presenterar vi ett exempel på kostnadsförslag som baseras på följande:
– 20st 80minuters trafiklektioner
– Körortsboken 3 månader
– Riskutbildning del 1
– Riskutbildning del 2 (halkbana)
– Omkörningslektion
– Utbildningskontroll
– Hyra av bil vid prov (inkl 20min uppvärmning)
Totalt: 32.845 kr