Västra Ågatan 16, Uppsala
info@nybronstrafikskola.se

Boka prov

Att boka prov på Trafikverket

När du är klar med din utbildning är det dags att boka prov.

För att vi skall kunna boka prov åt dig på Trafikverket krävs att du uppnår godkänd nivå på både teori och körning.

Våra krav på teorin är att ni har en kunskapsnivå på minst 75% och dessutom gjort minst 5st godkända sluttester i det digitala materialet Körkortsboken. Väljer ni att läsa in teorin på annat sätt kommer vi inte boka in kunskapsprov via trafikskolan.

Gällande körningen så ska alla 15 moment i utbildningsplanen vara godkända. När du är klar så bokar din ordinarie lärare in en utbildningskontroll (testuppkörning med vår utbildningsledare) och om den blir godkänd kan vi boka ett prov på Trafikverket. Bokar vi körprovet så hyr du vår bil till provet.

Du kan alltid välja att boka in proven själv på Trafikverket. Då bokar du ett körprov med Trafikverkets bil eftersom vi inte hyr ut våra bilar till privata prov.