Avbokningar – Sen ankomst

STR:s praxis för avbokning tillämpas

Avbeställning av trafiklektion måste ske senast 24 timmar innan lektionsstart annars debiteras du full avgift.

Vid sjukdom avbeställer du till vår telefonsvarare fram till samma dags morgon klockan 09.00.
Vid senare avbokning pga sjukdom krävs att du inkommer med ett sjukintyg för att inte bli debiterad.

Vi tar inte emot avbokningar via lärare i bilen utan all avbokning skall ske till kontoret, antingen via telefon(svarare) 018-12 23 11, via mail eller via vår elevcentral på nätet. Om du glömmer att avbeställa, avbeställer för sent eller på annat sätt blir skyldig för körlektioner, måste du betala skulden senast vid nästa lektionstillfälle.

Sen ankomst – Om du befarar att du kommer att bli 10 minuter (eller mer) sen till utsatt lektionstid måste du kontakta oss. Om du ej hör av dig med besked är din lärare inte skyldig att vänta mer än 15 minuter. Är receptionen stängd talar du in ett meddelande på vår telefonsvarare.